Pages

Thursday, September 30, 2010

6 hari lagi...

6 hari lagi akan bermulalah peperangan di kalangan pelajar-pelajar Tingkatan Tiga di seluruh negara. Ilmu pengetahuan yang dikutip selama tiga tahun ini akan membantu mereka untuk menang mudah di dalam peperangan tersebut. PMR menjadi penilai terhadap tahap persediaan mereka selama ini. Persediaan yang benar-benar rapi pasti akan membuahkan butiran-butiran kejayaan kepada mereka.

Perlu diingat, walau sehebat mana pun persediaan seseorang itu, jangan dilupa tentang konsep bertawakkal kepada Allah SWT. Iaitu menyerahkan diri kepada Allah SWT setelah usaha dilakukan dengan sebaik-baiknya. Berpeganglah dengan prinsip DUIT iaitu Doa, Usaha, Ikhtiar dan Tawakkal. Dengan itu, anda pasti akan berjaya.

Sebagai seorang pendidik, pastinya saya sentiasa mendoakan anak-anak didik saya agar diberikan kejayaan di dalam peperiksaan tersebut. Kejayaan kalian merupakan hadiah teristimewa buat kami barisan guru-guru. Cuma jauh di sudut hati kecil saya mengatakan, saya akan lebih terharu jika anak didik saya bukan sahaja berjaya di dalam bidang akademik, tetapi mereka berjaya di bentuk menjadi seorang Insan. Insan yang kenal siapa diri mereka dan siapa Tuhan mereka. 

Semoga anda semua berjaya. InsyaAllah... (",)

Permata Generasi Rabbani
Adik Nik Nur Madihah, 20A SPM, akhlak terpuji.

No comments:

Post a Comment